Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.[zamknij]
Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Dydnia
  
21-12-2024, Sobota, 14:48


Jesteś tutaj ::
Strona główna Drukuj treść Poleć znajomemu Pomoc

Odpowiedzi n a zapytania do przetargu nieograniczonego pn.:

Dotyczy przetargu nieograniczonego pn: „Dostawa samochodu ratowniczo –gaśniczego dl Ochotniczej Straży Pożarnej w Jabłonce”

 

 Gmina Dydnia

RGGNiSO.271.7.2014

dn.25.07.2014r.

Wykonawcy/wszyscy


Dotyczy przetargu nieograniczonego pn: „Dostawa samochodu ratowniczo –gaśniczego dl Ochotniczej Straży Pożarnej w Jabłonce”

 

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473 oraz z 2014 r. poz. 423).

W związku z otrzymaniem  zapytania dotyczącego przetargu pn: „Dostawa samochodu ratowniczo –gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Jabłonce” od jednej z firm, która pobrała SIWZ przesyłam Państwu treść zapytań oraz odpowiedzi.

1.        Zamawiający wymaga, aby pojazd posiadał stały napęd 4x4 nie dopuszczając zastosowania napędu bardziej ekonomicznie i eksploatacyjnie uzasadnionego tj. z możliwością odłączania napęd osi przedniej? Uzasadnienie: w 90% samochód porusza się po drodze utwardzonej, więc o wiele korzystniej - ekonomiczniej odłączyć oś przednią. Taki wariant w przypadku pojazdów uterenowionych poprawia bezpieczeństwo, gdyż w przypadku jazdy w terenie po jego załączeniu w sposób automatyczny wyłącza się ABS a w przypadku odłączenia załącza. W pojazdach z napędem stałym wymaga to dodatkowej czynności, co w przypadku nie załączenia ABS może skutkować pogorszeniem bezpieczeństwa. Wnioskujemy o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pojazdy o lepszych lub co najmniej równorzędnych parametrach technicznych tj. posiadające dodatkowo możliwość odłączenia napędu osi przedniej.

   Odpowiedź: Zamawiający na pytanie nr 1 udzielił odpowiedzi Wykonawcom we wcześniejszym zapytaniu przez jedną z firm. Zamawiający dopuszcza napęd 4x4  z możliwością odłączania osi przedniej.

2.        Wnioskujemy o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pojazdów posiadających lepsze rozwiązania konstrukcyjne - hamulce tarczowe. W tym miejscu informujemy, że od kilkunastu lat hamulce tarczowe skutecznie wypierają hamulce bębnowe  w pojazdach ciężarowych. Wszyscy najwięksi producenci samochodów ciężarowych w Europie stosują w produkowanych przez siebie pojazdach niemal w 100 proc. hamulce tarczowe. Owszem, hamulce bębnowe także są jeszcze spotykane, jednak  w większości na tylnej osi. Przednia oś nieprzerwanie od kilkunastu już lat zarezerwowana jest dla układu tarczowego, który zapewnia przede wszystkim stabilniejszą pracę i większą skuteczność działania. Podstawową zaletą hamulców tarczowych, która zdecydowała o ich sukcesie, jest nieosłonięta struktura. Taka konstrukcja hamulców tarczowych sprawia, że nie pojawia się tutaj podstawowy problem współczesnych układów hamulcowych, czyli problem przegrzania hamulców na taką skalę, jak to ma miejsce w przypadku hamulców bębnowych. Dzięki styczności z opływającym tarczę powietrzem i wodą ulegają one nie tylko schłodzeniu, ale i procesowi samooczyszczania, co nie jest takie proste w przypadku hamulców bębnowych. Przewaga hamulców tarczowych nad bębnowymi to m.in. wyższa skuteczność hamowania, mniejszy fading temperaturowy i prędkościowy oraz dużo mniejsza waga kompletnego hamulca od hamulca bębnowego.

Odpowiedź: Odpowiedź na powyższe pytanie 2 została już udzielona Wykonawcom we wcześniejszym zapytaniu przez jedną z firm. Zamawiający dopuszcza pojazdy  z hamulcami tarczowymi na obu osiach.

3.        Zamawiający wymaga Zawieszenia mechanicznego osi przedniej i tylnej: Czy zamawiający dopuści zawieszenie pneumatyczne na osi tylnej? Rozwiązania te gwarantują bezpieczniejszą eksploatację pojazdu /potwierdzają to badania w zakresie kąta przechyłu bocznego - parametr lepszy od tradycyjnych zawieszeń resorowych
o 5°/. Zwiększają poprzez możliwość regulacji wartość kąta zejścia
i kąta rampowego.  Powyższe również potwierdzają producenci i użytkownicy /około kilkuset użytkowników jednostek ochrony przeciwpożarowej/. Zawieszenie pneumatyczne: zapewnia wysoki poziom komfortu kierowcy i ochrony zabudowy. Funkcja automatycznego poziomowania umożliwia zachowanie stałej wysokości pojazdu  i kompensację nierównomiernego rozkładu obciążeń. Ręczna regulacja wysokości ułatwia dopasowanie wysokości tylnej osi do terenu. Połączenie zawieszenia resorowego z przodu oraz pneumatycznego z tyłu (BL) łączy stabilność z komfortem jazdy. Zawieszenie pneumatyczne oferuje komfort, chroni nadwozie. Progresywna charakterystyka amortyzowania zapewnia takie same warunki podczas jazdy bez obciążenia i z pełnym obciążeniem.

 

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zaoferowanie samochodu wyposażonego w tylne zawieszenie pneumatyczne z możliwością jego regulacji.

4.        Zamawiający wymaga: „fala świetlna" LED umieszczona na tylnej ścianie nadwozia, wbudowana w nakładkę kompozytową". Informujemy, że powyższe rozwiązanie dotyczy opisu produktu oferowanego tylko przez jednego producenta i nie ma nic wspólnego z właściwościami użytkowymi pojazdu. Czy zatem Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązania równoważnego tj. zamontowanie na tylnej ścianie fali świetlnej LED bez wyprofilowanych nakładek? Zaproponowane rozwiązanie spełniają w stopniu równoważnym wymagania Zamawiającego.

Odpowiedź na powyższe pytanie 4 została już udzielona Wykonawcom we wcześniejszym zapytaniu przez jedną z firm. Zamawiający dopuszcza montaż fali świetlnej LED na tylnej ścianie pojazdu jednakże  belka zespolona /fala świetlna LED/ ma być zabezpieczona przed uszkodzeniem mechanicznym.

5.        Zamawiający wymaga, aby zabudowa była wykonana ze stali nierdzewnej
i aluminium. Czy Zamawiający dopuści wykonanie zabudowy z materiałów niekorodujących tj. stali nierdzewnej, aluminium oraz materiałów kompozytowych?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wykonanie zabudowy z materiałów tj. stali nierdzewnej, aluminium oraz materiałów kompozytowych. Analizując cały zapis  pkt. 4.1 załącznika nr 1 do SIWZ Zamawiający dopuścił również użycie materiałów kompozytowych.

 

Proszę o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszej korespondencji. Fax; 134303194 lub e-mail. st.pytlowany@gminadydnia.pl

                                                                                                Wójt Gminy Dydnia

                                                                                                  Jerzy F. Adamski

 


Autor: Maciej Dżoń
Data: 2014-07-25 11:35:47
Udostępnił: Maciej Dżoń
Data: 2014-07-25 11:37:27

Rejestr zmian


Urząd Gminy Dydnia
Dydnia 224
36-204 Dydnia
tel. (0-13) 430 30 02
email: urzad@gminadydnia.pl
© ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o., www.zetorzeszow.pl