Dotyczy przetargu nieograniczonego pn: „Dostawa samochodu ratowniczo –gaśniczego dl Ochotniczej Straży Pożarnej w Jabłonce”
Gmina Dydnia
RGGNiSO.271.7.2014
dn.25.07.2014r.
Wykonawcy/wszyscy
Dotyczy przetargu nieograniczonego pn: „Dostawa samochodu ratowniczo –gaśniczego dl Ochotniczej Straży Pożarnej w Jabłonce”
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473 oraz z 2014 r. poz. 423).
W związku z otrzymaniem zapytania od jednej z firm dotyczącego przetargu pn: „Dostawa samochodu ratowniczo –gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej
w Jabłonce” przesyłam Państwu treść zapytań oraz odpowiedzi.
1. Pytanie 1: Zamawiający w odpowiedziach na pytania z dnia 24.07.2014 roku udzielił na pytanie nr 14: „Czy zamawiający dopuszcza rozwiązanie, w którym w przedziale autopompy zamontowany jest tylko wyłącznik silnika oraz autopompy bez włącznika autopompy i włącznika silnika pojazdu? Chcielibyśmy zwrócić uwagę, że włączanie i wyłączanie silnika pojazdu, ze względu na nagłe obciążenie mechanizmów pracujących, powinno odbywać się za pomocą stacyjki pojazdu, po uprzednim rozłączeniu elementów napędowych. O ile wyłączenie silnika pojazdu oraz autopompy w przedziale obsługi tłumaczyć można koniecznością sytuacji nagłej (np. konieczność natychmiastowego zaprzestania podawania środków gaśniczych), o tyle ponowne uruchomienie z uwagi na obciążenie mechaniczne sprzęgniętych już ze sobą elementów nie powinno się odbywać się z tyłu. Umieszczenie w tylnym przedziale włącznika startu silnika oraz włącznika autopompy powodować będzie, że obsługujący będą, zgodnie z założeniem, że skoro jest, używać go znacznie częściej niż wymagałaby tego sytuacja nagła, co skutkować może uszkodzeniem układu napędowego autopompy. Dodatkowo zdublowanie tego rozwiązania do przedziału autopompy wymaga zamontowania skomplikowanego sytemu sterowania co jest bardzo trudne ze względu na rozwiązania techniczne, a jednocześnie nie pozostanie bez wpływu na ostateczną cenę proponowanego samochodu” odpowiedzi o następującej treści:
„Zamawiający dopuszcza umieszczenie w przedziale autopompy wyłącznika do uruchamiania silnika samochodu, jednakże uruchomienie silnika powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów”
Intencją pytania było uzyskanie odpowiedzi czy Zamawiający dopuści rozwiązanie, w którym w przedziale autopompy będzie zamontowany tylko wyłącznik silnika oraz autopompy, a więc nie będzie możliwości włączania silnika samochodu z tego miejsca. Zamawiający tymczasem w odpowiedzi pisze o „wyłączniku do uruchamiania silnika”, co jest odpowiedzią skrajnie niejasną, wyłącznik bowiem zgodnie z jego przeznaczeniem ma służyć tylko do wyłączania silnika.
Zwracamy się zatem ponownie z pytaniem czy Zamawiający dopuści rozwiązanie, w którym w przedziale autopompy będzie się znajdował tylko wyłącznik silnika i autopompy, bez możliwości uruchamiania silnika z przedziału autopompy?
Odpowiedź: Zamawiający ostatecznie dopuszcza rozwiązanie jak:
W przedziale autopompy mają się znajdować następujące wyłączniki:
1. do uruchamiania silnika samochodu, jednakże uruchomienie silnika powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów,
2. wyłączania pracy silnika
Proszę o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszej korespondencji. Fax; 134303194 lub e-mail. st.pytlowany@gminadydnia.pl
z-ca Wójta Gminy Dydnia
Stanisław Pałys
|