Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1. Prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem aktów urodzeń.
2. Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka.
3. Przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża/matki.
4. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
5. Wydawanie zaświadczeń upoważniających do zawarcia „małżeństwa konkordatowego”.
6. Sporządzanie aktów zawarcia małżeństwa.
7. Sporządzanie aktów zgonów.
8. Wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego.
9. Wprowadzanie wzmianek dodatkowych i przypisków do aktów stanu cywilnego.
10. Przyjmowanie oświadczeń o powrocie osoby rozwiedzionej do poprzedniego nazwiska.
11. Przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia dziecka.
12. Powiadamianie innych urzędów o sporządzonych aktach.
13. Prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów dla ksiąg stanu cywilnego.
14. Przygotowywanie i wydawanie decyzji z zakresu prawa o aktach stanu cywilnego.
15. Przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie.
16. Prowadzenie korespondencji konsularnej.
17. Wydawanie decyzji zmian nazwisk i imion.
18. Prowadzenie spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych.
19. Udzielanie informacji adresowej organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości.
20. Prowadzenie spraw związanych z wyborami do organów przedstawicielskich
i przeprowadzaniem referendów oraz organizacja narodowych spisów powszechnych.
21. Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności.
22. Załatwianie spraw związanych ze zbiórkami publicznymi i zgromadzeniami
oraz sprawowanie nadzoru nad ich przebiegiem.
23. Prowadzenie Biura Rady Gminy w szczególności:
a) Obsługa kancelaryjna i organizacyjno – techniczna Rady.
b) Organizacyjno – techniczne przygotowywanie sesji Rady i posiedzeń Komisji.
c) Przygotowywanie i terminowe wysyłanie materiałów i zawiadomień na sesje
Rady i posiedzenia Komisji.
d) Terminowe przekazywanie do wiadomości publicznej obwieszczeń o sesji Rady.
e) Sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji.
f) Prowadzenie rejestrów uchwał Rady, wniosków i interpelacji radnych.
g) Przekazywanie uchwał Rady do legalizacji oraz publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
h) Przekazywanie do realizacji uchwał Rady komórkom organizacyjnym Urzędu
i gminnym jednostkom organizacyjnym.
|