Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.[zamknij]
Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Dydnia
  
22-12-2024, Niedziela, 02:36


Jesteś tutaj ::
Strona główna Drukuj treść Poleć znajomemu Pomoc

Urząd Stanu Cywilnego - USC

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

1. Prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem aktów urodzeń.

2. Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka.

3. Przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża/matki.

4. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.

5. Wydawanie zaświadczeń upoważniających do zawarcia „małżeństwa konkordatowego”.

6. Sporządzanie aktów zawarcia małżeństwa.

7. Sporządzanie aktów zgonów.

8. Wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego.

9. Wprowadzanie wzmianek dodatkowych i przypisków do aktów stanu cywilnego.

10. Przyjmowanie oświadczeń o powrocie osoby rozwiedzionej do poprzedniego nazwiska.

11. Przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia dziecka.

12. Powiadamianie innych urzędów o sporządzonych aktach.

13. Prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów dla ksiąg stanu cywilnego.

14. Przygotowywanie i wydawanie decyzji z zakresu prawa o aktach stanu cywilnego.

15. Przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie.

16. Prowadzenie korespondencji konsularnej.

17. Wydawanie decyzji zmian nazwisk i imion.

18. Prowadzenie spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych.

19. Udzielanie informacji adresowej organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości.

20. Prowadzenie spraw związanych z wyborami do organów przedstawicielskich

i przeprowadzaniem referendów oraz organizacja narodowych spisów powszechnych.

21. Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności.

22. Załatwianie spraw związanych ze zbiórkami publicznymi i zgromadzeniami

oraz sprawowanie nadzoru nad ich przebiegiem.

23. Prowadzenie Biura Rady Gminy w szczególności:

a) Obsługa kancelaryjna i organizacyjno – techniczna Rady.

b) Organizacyjno – techniczne przygotowywanie sesji Rady i posiedzeń Komisji.

c) Przygotowywanie i terminowe wysyłanie materiałów i zawiadomień na sesje

Rady i posiedzenia Komisji.

d) Terminowe przekazywanie do wiadomości publicznej obwieszczeń o sesji Rady.

e) Sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji.

f) Prowadzenie rejestrów uchwał Rady, wniosków i interpelacji radnych.

g) Przekazywanie uchwał Rady do legalizacji oraz publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

h) Przekazywanie do realizacji uchwał Rady komórkom organizacyjnym Urzędu

i gminnym jednostkom organizacyjnym.

 


Autor: Katarzyna Stadnik
Data: 2012-05-25 11:05:00
Udostępnił: Admin Admin
Data: 2012-05-25 11:06:15
Modyfikował(a): Admin Admin
Data: 2018-11-21 14:55:38

Rejestr zmian


Urząd Gminy Dydnia
Dydnia 224
36-204 Dydnia
tel. (0-13) 430 30 02
email: urzad@gminadydnia.pl
© ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o., www.zetorzeszow.pl