-
Prowadzenie rachunkowości budżetowej i pozabudżetowej.
-
Sprawozdawczość budżetowa i pozabudżetowa.
-
Sporządzanie rocznych bilansów finansowych.
-
Ewidencja składników majątkowych gminy.
-
Prowadzenie windykacji zaległości niepodatkowych.
-
Prowadzenie gospodarki finansowej w zakresie wykorzystania środków przez jednostki pozabudżetowe.
-
Opracowywanie projektów budżetu gminy.
-
Aktualizowanie planów budżetowych.
-
Analiza budżetu oraz sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu.
-
Prowadzenie naliczeń i rozliczeń z tytułu wynagrodzeń pracowniczych, z tytułu innych umów cywilno – prawnych (umowy zlecenia, umowy o dzieło) oraz diet.
-
Prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży towarów i usług dla potrzeb podatku VAT.
-
Sporządzanie miesięcznych deklaracji w zakresie PIT, ubezpieczeń społecznych
i dokonywanie przelewów w terminach ustalonych przepisami.
-
Nadzór pod względem formalno rachunkowym nad sprawozdaniami finansowymi jednostek przy współudziale osób merytorycznie odpowiedzialnych.
-
Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Najwyższą Izbą Kontroli, Urzędem Skarbowym, Urzędem Wojewódzkim, bankami i innymi instytucjami.