-
Dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych.
-
Wydawanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych.
-
Rozpatrywanie podań o zastosowanie ulg, zwolnień, umorzeń, odroczeń, rozkładania na raty w zakresie podatków i opłat.
-
Ewidencja księgowa dochodów podatkowych.
-
Windykacja należności podatkowych.
-
Opracowywanie projektów uchwał Rady w zakresie ustalania stawek podatków i opłat lokalnych.
-
Rozpatrywanie wniosków dotyczących pomocy publicznej.
-
Przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w sprawach podatkowych.
-
Wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w związku z zaległościami podatkowymi.
-
Rozpatrywanie opinii w sprawach podatków pobieranych przez Urząd Skarbowy.
-
Kontrola powszechności opodatkowania.
-
Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych.
-
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej zwrotu podatku akcyzowego.
-
Przygotowywanie spisu wyborców do Izb Rolniczych.
-
Współpraca z innymi organami i instytucjami (komornik, KRUS, ZUS, bank).
-
Sporządzanie miesięcznych deklaracji w zakresie VAT.