Kierownikiem Urzędu jest Wójt.
-
Wójt kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy Wójta i Sekretarza.
-
W zakresie zadań powierzonych Zastępcy Wójta, Sekretarzowi i Skarbnikowi mieszczą się uprawnienia nadzorcze w stosunku do kierowników referatów oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik wykonują zadania powierzone przez Wójta zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami.
-
Wójt może powierzyć prowadzenie określonych spraw w swoim imieniu Zastępcy Wójta lub Sekretarzowi.
-
Zastępca Wójta nadzoruje oraz koordynuje wykonywanie zadań przez podległe mu gminne jednostki organizacyjne.
-
Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu.
-
Skarbnik organizuje całokształt prac związanych z przygotowaniem i realizacją budżetu oraz nadzoruje sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i wykonywanie zadań w zakresie finansowym.
-
Wójt kieruje urzędem przez wydawanie poleceń służbowych, zarządzeń i pism okólnych.
-
Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku
-
do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Wójt wyznacza Zastępcę Wójta do kierowania Urzędem podczas jego nieobecności.
Wójtowi podlegają bezpośrednio:
-
-
-
Zastępca Wójta
-
Sekretarz
-
Skarbnik
-
Samodzielne Stanowisko
-
Referat Budżetu i Finansów
-
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
-
Referat Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Spraw Obywatelskich
-
Referat Inwestycji Infrastruktury i Programów Pomocowych
-
Urząd Stanu Cywilnego
-
Dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych
Do wyłącznych kompetencji Wójta należy:
-
Kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.
-
Wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzenia w przypadkach nie cierpiących zwłoki określonych w art. 41 ust. 2 i 3 ustawy o samorządzie gminnym.
-
Wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej. Wójt może upoważnić swojego zastępcę lub innych pracowników Urzędu do wydawania w swoim imieniu decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej.
-
Wykonywanie uchwał Rady.
-
Składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy – w ramach posiadanych upoważnień.
-
Koordynowanie działalności gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Wydawanie zarządzeń.
-
Prowadzenie spraw polityki kadrowej i płacowej w odniesieniu do pracowników Urzędu.
-
Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta przepisami prawa oraz uchwałami Rady.
|